مواد لازم:

 5 عدد تخم مرغ (سفیده  و زرده  جدا شوند)

 2 قاشق غذاخوری آب

یک قاشق غذاخوری وانیل

 سه چهارم فنجان آرد گندم

یک قاشق چایخوری بکینگ پودر

2 قاشق غذاخوری رنده ی پوست لیمو

 6 پاکت کوچک شیرین  کننده ی Equal®

مواد میانی کیک

 یک هشتم  قاشق چایخوری نمک

3 قاشق غذاخوری آبلیمو

3 عدد زرده ی تخم مرغ

4 بسته ی کوچک شکر Equal®

یک قاشق چایخوری رنده ی پوست لیمو

 نصف فنجان خامه ی زده  شده ی کم چرب آماده

طرز تهیه ی مایع کیک

 زرده ها را با آب بخوبی هم بزنید تا غلیظ شده و رنگ لیمویی پیدا کنند به این مخلوط  بتدریج  وانیل، آرد، بکینگ پودر و رنده ی پوست لیمو را بیافزایید. سفیدها را با همزن  بزنید تا سفت شده اما خشک  نشوند فقط جای همزن بروی آن بماند سپس این مواد را به مخلوط زرده ها  اضافه  کنید. این مخلوط را در یک قالب  به ابعاد 15×11اینچ (38×28 سانتی) که با اسپری روغن چرب شده است  و ته آن  کاغذ روغنی گذاشته شده است، بریزید و به مدت 10 تا 12 دقیقه در فری که از قبل در دمای 400 درجه فارنهایت( 200 سانتی گراد) تنظیم شده است، قرار دهید.

پس از طی  این زمان بلافاصله  آنرا از قالب  در آورده  ودر یک  پارچه ی تمیز آشپزخانه قرار دهید  کاغذ روغنی را از آن جدا کنید ومقداری از شکر Equalرا روی آن بپاشید وآنرا همراه با پارچه لوله کنید. صبر کنید  کیک سرد  شود سپس آنرا باز کنید و پارچه را از میان آن خارج کنید .

مواد میانی کیک

در یک قابلمه ی کوچک نمک، آب لیمو و زرده ی تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و بروی حرارت کم قرار دهید ومرتب هم بزنید تا غلیظ شود. ظرف را از روی حرارت  بردارید وشکر Equal®و پوست  رنده ی شده ی لیمو را اضافه  کنید سپس خامه ی زده ی شده را به آن اضافه  کنید و اجازه دهید این مخلوط  کاملاً سرد شود.

 کیک  را از حالت لوله ای خارج کنید مواد میانی  را روی آن پخش وصاف کنید. مجدداً آنرا لوله کنید و در یخچال به مدت  1 تا 2 ساعت قرار دهید.

اطلاعات  تغذیه ای

ده واحد سروینگ یا ده برش

 درهر واحد  یا هر برش: کالری: 94 ، پروتئین : 5 گرم، کربوهیدرات: 8 گرم، چربی کل: 4 گرم

منبع: diabeticconnect.com